WoW: Aura der Vergeltung wird überarbeitet - Paladine buffen bald die Raid-DpS!

WoW: Aura der Vergeltung wird überarbeitet - Paladine buffen bald die Raid-DpS! (1)

Die WoW-Entwickler haben die Aura der Vergeltung auf dem PTR überarbeitet. Dank des neuen Effekts können Paladine ab Patch 10.0.7 die DpS des gesamten Raids erhöhen. Und das, ohne dass dafür ein Spieler sterben muss!

Die WoW-Entwickler arbeiten weiter mit großen Schritten an der Überarbeitung des Vergelter-Paladins für den kommenden Patch 10.0.7. Die meisten der kommenden Änderungen sind mittlerweile wohl abgeschlossen und so widmen sich die Devs an vielen Stellen bereits dem Balancing. In der Praxis bedeutet das, es werden nicht nur die Bugs an den neuen Talenten ausgeräumt, sondern es wird auch an den Zahlen gedreht.

Im neusten PTR-Build schrauben die Blizzard-Entwickler ordentlich an den Werten und Schadenszahlen der neuen und alten Fähigkeiten. Vor allem hagelt es dabei Nerfs. Das war zu erwarten, da der Vergelter auf dem PTR ziemlich "overpowered" war. Ob Einzelzielschaden, Flächenschaden oder Selbstheilung - der Retri war in allen Kategorien enorm stark. Gleichzeitig haben die Entwickler aber noch eine weitere Anpassung angekündigt. Diese sorgt dafür, dass ihr künftig vielleicht zwei Paladine im Raid haben wollt und Vergelter nicht mehr unbedingt dazu gezwungen werden, eigene DpS für das Wohl der Gruppe aufzugeben.

Überarbeitung der Aura der Vergeltung

Die Entwickler nehmen sich die Aura der Vergeltung vor und verpassen ihr einen Effekt, von dem der gesamte Schlachtzug profitiert und nicht mehr nur der Paladin allein.

  • Aura der Vergeltung wurde überarbeitet - Erleidet ein Mitglied der Gruppe / des Schlachtzugs in einem einzigen Treffer Schaden, der mehr als 30 Prozent seiner maximalen Lebenspunkte beträgt, bekommt die gesamte Gruppe / Schlachtzug einen Buff spendiert. Dieser erhöht den Schaden und die Heilung um fünf Prozent. Dieser Wert reduziert sich langsam im Verlauf von 30 Sekunden. Der Effekt kann nur alle 30 Sekunden auftreten.

In der Praxis steigert die Aura der Vergeltung also künftig den Schaden des gesamten Raids. Wie hoch dieser Buff ausfällt, hängt vom erlittenen Schaden ab. In der Theorie dürfte der Buff aber nahezu die gesamte Zeit aktiv sein und in etwa zwei bis zweieinhalb Prozent mehr Raid-DpS resultieren.

Damit müssen sich Paladine künftig entscheiden, ob sie lieber die DpS des Raids steigern wollen (Aura der Vergeltung) oder den erlittenen Schaden senken (Aura der Hingabe). Eventuell wird es auch Kämpfe geben, wo ihr zwischen beiden Auren wechselt, je nach Phase. Bei zwei Paladinen im Raid werden diese sich absprechen müssen, wer welche Aura bereitstellt.

Die Meinungen über die neue Aura der Vergeltung gehen auseinander. Einerseits freut es die meisten Spieler, dass sie nun dem ganzen Raid mehr Schaden spendieren können und sich nicht mehr zwischen Hingabe und Vergeltung entscheiden müssen. Andererseits sind viele kein Fan vom Auslösemechanismus des Buffs. Es wird befürchtet, dass sich Tanks oder andere Spieler absichtlich Schadensspitzen einfangen, um das Maximum aus der Aura zu holen. In den meisten Gruppen dürfte das aber kaum der Fall sein.

Hier die gesamten Anpassungen am Paladin, die mit dem neuen PTR-Buff einher gehen:

PALADIN

  • Retribution Aura has been redesigned - When any party or raid member within 40 yards takes more than 30% of their health in damage in a single hit, each member gains 5% increased damage and healing, decaying over 30 seconds. This cannot occur within 30 seconds of the aura being applied.
    • Developers' note: Implementation of these new effects will be added in a future PTR build, functionality for this week's PTR might be a little buggy while we work on these new effects.
  • Wake of Ashes, Execution Sentence and Final Reckoning now contribute to Blessing of Dawn if they are providing Holy Power.
  • Various abilities are no longer providing extra triggers for Blessing of Dawn.
  • Various abilities no longer incorrectly benefit from the damage bonus provided by Blessing of Dawn.
  • Unbreakable Spirit's tooltip now correctly calls out both Divine Protection and Shield of Vengeance.
  • Fixed an issue causing Sanctified Plates to grant zero extra health.
  • Punishment now triggers Crusader Strike correctly.
  • Lightforged Blessing's healing effect now appears in the combat log as Lightforged Blessing rather than Healing Burst.
  • Lightforged Blessing now heals for 3% of maximum health (was 5%).
  • Divine Purpose no longer interacts with Execution Sentence.
  • Crusader Aura no longer grants extended ranges.
  • Protection
    • Fixed an issue with Final Stand causing a delay between Divine Shield activating and the taunt effect being applied.
    • Fixed an issue with Incandescence causing it to incorrectly damage Explosive orbs.
  • Retribution
    • Fixed an issue causing Virtuous Silver Cataphract's 4-set bonus to grant Templar's Verdict/Final Verdict 20% increased damage rather than 10%.
    • Virtuous Silver Cataphract (Set Bonus) now works with Justicar's Vengeance.
    • Mastery: Hand of Light now provides less Holy damage bonus per point in Mastery.
    • Developers' note: We're currently experimenting with this as Retribution Paladin's damage is made up of both Physical and Holy damage, this leaves their Physical damage in a fairly bad place which we'd like to amend.
    • New Talent: Rush of Light - The critical strikes of your damaging single target Holy Power abilities grant 5% Haste for 10 seconds.
    • New Talent: Divine Wrath - Avenging Wrath / Crusade duration increased by 3 seconds.
    • New Talent: Judge, Jury and Executioner - Increases the critical strike chance of Judgment by 10%.
    • Final Reckoning damage reduced by 13%.
    • Wake of Ashes damage reduced by 16%.
    • Execution Sentence now deals 25% of the damage dealt during Execution Sentence (was 20%).
    • Aegis of Protection's Shield of Vengeance absorb is now increased by 20% (was 30%).
    • The old functionality of Executioner's Will has been removed and now simply increases the duration of Execution Sentence and Final Reckoning by 4 seconds.
    • Adjudication now increases Critical Strike damage by 5% instead of increasing Critical Strike chance and Hammer of Wrath critical strikes cause a blessed Hammer to spiral around you dealing Holystrike damage to enemies.
    • Commanding Judgment now deals normal damage to the primary target.
    • Of Dusk and Dawn's Wake of Ashes now correctly contributes to Blessing of Dawn.
    • Highlord's Judgment extends the duration of Judgment by 3 seconds (was 2 seconds).
    • Physical Presence renamed to Divine Arbiter.
    • Divine Arbiter increases the damage of Holystrike abilities by 10% (was 20%) and your abilities that deal Holystrike damage grant you a stack of Divine Arbiter. At 50 stacks you lash out dealing Holystrike damage to your primary target and reduced Holystrike damage to enemies within 8 yards.
    • Vanguard of Justice bonus damage per rank increased to 33% (was 20%).
    • Vanguard of Justice now also applies to Divine Storm.
    • Blades of Light now also causes Templar's Verdict, Final Verdict, and Justicar's Vengeance to deal Holystrike damage.
    • Crusader Strike, Judgment, Hammer of Wrath, Templar's Verdict, Final Verdict, and Justicar's Vengeance's tooltips are correctly modified by Blades of Light to detail they deal Holystrike damage.
    • Blessed Hammer removed from the talent tree.
      • Developers' note: We feel there's something cool about the spinning hammer fantasy, but we're happy with other ways of providing this rather than directly replacing Crusader Strike.
    • Divine Storm, Divine Hammer, and Consecration's tooltips are correctly modified by Burning Crusade to detail that they deal Radiant damage.
    • Burning Crusade now also increases the damage of Divine Storm, Consecration, and Divine Hammer by 10%
    • Fixed some functionality with Avenging Wrath: Might. The tooltip stats it increases your critical chance, but it was only increasing the critical chance of certain abilities. It should now be working correctly.
    • Empyrean Legacy now works correctly with Justicar's Vengeance.
    • Consecrated Ground now has custom values for Consecration and Divine Hammer, and Divine Hammer now slows correctly.
    • Divine Hammer radius reduced to 6 yards (was 8 yards).
    • Divine Hammer now deals reduced damage beyond 8 targets.
    • Swift Retribution renamed to Divine Retribution.
    • Divine Retribution Haste increased by 2% and Divine Storm and Blade of Justice deal 5% increased critical strike damage.
    • Consecrated Blade now casts Consecration 100% of the time but can only occur once every 10 seconds.
    • Art of War chance to trigger reduced to 15% (was 20%).
    • Searing Light is still a work in progress, but the idea is that under certain conditions you can create a large explosion of Radiant damage.

Quelle: Buffed